Beskrivelse
Tekno RC ET410 1/10 4WD Konkurrence Elektrisk Truggy Kit
Hos Tekno RC har vi altid stræbt efter at tænke uden for boksen. Regler og standarder er gode, men når det kommer til maksimal sjov og ydeevne, skal du til tider bare lave dine egne ting. For eksempel har det kun været omkring 10 år siden vi pionerede 1/8 elbuggy klassen. Derefter udgav vi det første specialbyggede 1/8 elektriske buggy kit i 2012, og den klasse er nu en af de mest populære i verden.
Denne gang kastede vi dog ikke regelbogen helt ud, da 1/10 4wd truck klassen har været ‘i bøgerne’ i nogen tid. Vi vidste, at vi så en mulighed for at introducere et nyt køretøj, der krydser alle de rigtige bokse af – ydeevne, innovation, holdbarhed og mest af alt sjovt!
Med fremskridt inden for batteri- og motorteknologi samt designudvikling og materialegenskaber var det kun et spørgsmål om tid, indtil en virkelig levedygtig 1/10 4wd truck kom ind på markedet. Vi er glade for at svare kaldet, og vi siger uden tøven, at denne nye truck handler om det sjoveste, du kan få med en RC bil.
ET410 udmærker sig på enhver overflade, uanset om det er ler, tæppe, jord, indendørs eller udendørs. Det er ikke en stor overraskelse, da den er baseret på den vildt succesrige EB410 platform. Vi har designet nye fjederarm, stødtårne, bagstøddæmpere, body posts, ET48.3 inspireret truggy karrosseri og driveline komponenter til at skubbe ET410 ud til 1/10 2wd/4wd truck specifikationer.
Alle innovationer fra EB410-buggy er til stede på ET410. Fra vægt-foran chassislayout og overlegen differentiel design, til det omvendte bellcrank styresystem og 13mm store støddæmpere, får du straks kendskab til trucken ud af kassen. Det betyder også, at de fleste eftermarkedet dele til EB410 vil være direkte udskiftningsmuligheder til ET410.
Under testen fandt vi en række motorer, der fungerer godt for at drive ET410, fra standard 2-polede udbud (5.5-10.5T) til 4-polede 540-size SCT-motorer (4000-5000kv). Vær ikke bange for at sætte masser af kraft på ET410, som et nyligt designet 32-pitch spids gear og tykkere drivaksler er mere end op til opgaven. Og ja det er fuldt i stand til at trække wheelies, hvis du kan lide at bashe rundt i baghaven eller væk fra banen.
Udover standard 2.2″ truck hjul og dæk (AE offset), fandt vi det nødvendigt at støtte SCT hjul og dæk (Slash offset) som en bolt-on løsning. Så der er en god chance for, at du allerede har alt du har brug for i din RC værktøjskasse for at komme i gang.
Hvis du allerede ejer en EB410, vil du være glad for at vide, at delene er 95% kompatible med ET410. Det betyder, at du ikke behøver at fylde på et helt nyt sæt reservedele, og al den rutinemæssige vedligeholdelse, du er blevet bekendt med, gælder for ET410. Så hvis du leder efter en “ny” klasse til at køre eller bare vil have det godt med et fantastisk RC-køretøj, vil ET410 levere.
ET410 Nøgle Funktioner:
- 95% dele kompatibilitet med EB410 4WD 1/10 skala buggy.
- Opdateret 3mm 7075 CNC chassis og reviderede A og B hængselstænger.
- 13mm hård anodiseret gevindskårne støddæmpere med låsefjederpinde.
- Nyt 32-pitch spids gear til optimal holdbarhed
- 3,5 mm stød aksler med revideret dobbelt guide x-ring cartridge.
- 7075 CNC-bearbejdet justerbart hængselstangsystem.
- Tre højvolumen væskefyldte justerbare differentialer.
- Letvægts 7075 center drivaksler.
- Hurtig adgang til differentialer og vedligeholdelsesvenlig layout.
- CVA for- og bagdrivsaksler med kraftige 6mm stubaksler.
- Fuld kugle styret omvendt bellcrank styresystem.
- Bruger 1/10 AE Offset Stadium Truck eller Traxxas Slash Short Course offsethjul.
Chassis
- Moderne 1/10 skala 4WD Truggy baseret på den populære EB410 Buggy.
- Innovativt vægt foran layout med 1/10 skala hækvinge.
- Nyt 3 mm CNC 7075 aluminium hårdt anodiseret lettet chassis med forbedrede slidegenskaber.
- Lav COG; Elektronik og komponenter sunket ned i chassis.
- Integrerede batteri ledning guides.
- Rigelig plads til den mest populære elektronik.
- Populære shorty pack konfiguration. Bedre afbalanceret og lettere vægt.
- Nem adgang til batteri for hurtig fjernelse og udskiftning.
- Justerbart chassis bøjle system til finjustering bageste flex.
Differentialer og Drivlinje
- Holdbar 53t 32 pitch komposit spids gear.
- Nem adgang til differentialer.
- Tre overdimensionerede væskefyldte justerbare letvægts diffs.
- Lettet udedrev og diff koblinger anvendt overalt.
- Tilspidset aluminium center drivaksler.
- Vinklet bag gearkasse med store lejer.
- Lige centerdrev for maksimal effektivitet og minimalt slid.
- Høj styrke metalring, pinion, og interne diff gear.
- CVA drivaksler med lejeholdte stifter.
- Overdimensionerede 6mm stub aksler med 5mm aluminium selvlåsende hjulmøtrikker.
Støddæmpere
- 13mm store støddæmpere med nye dobbelte interne støddæmperguides.
- Lav COG med kompakt tårn og støddæmper design.
- Super slidstærke 10mm front og 8mm bag komposit stødtårne.
- Flad/flad stempel design (Front – 2 x 1.7mm + 4 x 0.8mm, Bag – 2 x 1.8mm + 4 x 0.8mm).
- Fuldt justerbar lang fjedervandring geometri, maksimerer stabilitet, trækkraft og samtidig giver overlegen kurvekørsel og styring.
- Stærke 3,5 mm polerede stål støddæmper aksler.
- CNC gevindskåret støddæmper kroppe og justeringsmøtrikker.
- Komposit emulsion støddæmperhætter.
- Klemfjederpinde.
- Dobbelt X-Ring o-ringe for at give jævn og ensartet klem.
- Valgfrie fjedre og svingstænger er tilgængelige.
Ophæng og styretøj
- Kompakt omvendt bellcrank system.
- Leje understøttet bellcranks og Ackermann plade.
- Justerbar Ackermann og bump-steer (bump in, zero bump, bump out).
- Justerbare styrestop for præcise styringsindstillinger.
- Justerbar forarme sweep og vinkel for at gøre truggy’en mere stabil (swept forward), eller aggressiv (swept back).
- Indkapslet ydre for- og baghængselstifter.
- Krumme for arme, der sænker COG.
- Justerbare CNC 7075 hængselstifter.
- Opdaterede A og B hængselstænger til brug med det opdaterede chassis.
- Lang bag krængningsstabilisator for forbedret konsistens.
- 3 mm indre og ydre hængselstifter, poleret for jævn handling.
- Komposithubs med justerbar camber-koblingsposition.
- Brugerdefinerede låsende kingpin skruer.
Motor Mount
- 2-delt CNC aluminium motor mount med præcision dobbelt fastspænding gear mesh justering.
- Split center diff mount for nem vedligeholdelse.
- Letvægts direkte-til-diff monteringsdesign.
- Bruger standard 32-pitch pinion gear. 1/8 eller 5 mm boring, afhængigt af den anvendte motor.
- Inkluderer integreret blæser mount.
Andre Funktioner
- Hækvinge med høj downforce, hul guide inkluderet.
- Nem justerbar anti-squat, rear toe, front arm angle, front arm sweep, roll center, toe, camber, wheelbase, Ackermann, bump steer, suspension geometry lige ud af kassen.
- Fuldt sæt af option dele til rådighed.
- Ekstremt let at arbejde med med minimal skruetælling.
- Alt i metrisk hex hardware.
Specifikationer
- Længde: 393mm (uden hækvinge) op til 424mm (med hækvinge).
- Akselafstand: 283-294mm.
- Bredde: 322-330mm.
- Vægt: ~1850-2025g afhængigt af det anvendte udstyr.
- Diff Ratio: F/R – 10/40t, Center – 53t.
- Dimensioner for batteribakke: 96x47x26mm.
- Kit/RTR: Kit.
Yderligere udstyr og dele du har brug for:
- 2/3 kanals sender/modtager
- 1/10 ESC og motor system
- 540 str. 6,5-8,5T eller 540 str. 4 polet 4000-4600kv motor.
- Høj moment styre servo
- 2s korte LiPo batteri (mindst 5000mAh)
- 1/10 Associated offset stadium truck eller Traxxas Slash SC offset fælge og dæk (eller færdig monteret hjul)
- Pinion 32 pitch 15 tænder – 19 tænder
- Maling til karrosseriet.
Rekommenderet Værktøj
- Nut drivers 5.5mm (TKR1108) and 7.0mm (TKR1109).
- Hex drivers 1.5mm (TKR1104), 2.0mm (TKR1105) and 2.5mm (TKR1106).
- Hobby kniv.
- Nåletang.
- Støddæmper værktøj (TKR1115) eller svensknøgle (til støddæmper samling).
- 4mm turnbuckle wrench (TKR1103) – 5.5/7.0 two-sided wrench (TKR1119).
- 3mm arm reamer (or #31 bor).
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.